Nå kan Kostnytt bli litt ditt!


Vil du eie en bit av Kostnytt? Nå er vi etablert! Magasinets mål er intet mindre enn bedre helse til folket. Hvem er vi som driver nettmagasinet? Hvorfor satser vi?

Kostreform for bedre helse har, i samarbeid med investorer og gründere, satset stort på nettmagasinet Kostnytt.
Med Kostnytt når vi ut med budskapet om sammenhengen mellom kost og helse. Kraften er allerede stor med lesertall på godt over 100 000 på noen artikler!
Vi bygger nå en portal – en verden av helse og fellesskap!
Med nettbutikk, artikler, kunnskap og inspirasjon. Samt produkter og tjenester som bidrar til helse.
Vi tror på lansering av denne i slutten av april.
Veien videre blir en egen redaksjon med barn og unge.
Den skal drives som Kostnytt i dag:
Av folk - til folk
Av barn - til barn
Av ungdom - til ungdom

Kostreform for bedre helse, ved leder Per Bjønnes Kristiansen

Historiene om folk som spiser seg friske må ut!
Kunnskap om hvorfor mat er medisin må presenteres forståelig og inspirerende.
For Kostreform handler satsingen på Kostnytt om å spre budskapet om et friskere folk. Nå kan vi formidle mer kraftfullt enn med virkemidlene foreningen har fra før.
Internett og sosiale medier byr på store muligheter. Den tekniske terskelen for å publisere med små midler har aldri vært lavere. Men å lykkes krever ressurser og kompetanse.
Da foreningen klarte å forene fagpersoner og kapital med en troverdig forretningsmodell, måtte Kostreform slå til.
Vi har stor tro på driftskonseptet til Kostnytt. Signalene fra store annonsører er gode. Dette lover bra!
Vi hilser også medlemmene i Kostreform velkommen som aksjonærer. Det vil styrke Kostnytt med eiere som brenner for felles formål – et friskere Norge!

Investor Thorun Ranes:

Fra første gang jeg hørte om Kostnytts visjon og ideer falt jeg totalt.
Å realisere visjonen om et friskere Norge og en friskere verden krever kompetanse. Denne er nå brukt til å bygge en god forretningsmodell for helsejournalistikk. Hvis ikke de supre og kompetente menneskene som nå jobber i Kostnytt lykkes med dette, er det vanskelig for meg å se hvordan vi kan nå ut til folk.
Å investere i Kostnytt er først og fremst en verdibasert beslutning for meg. Jeg har likevel god tro at selskapet vil vokse og bli økonomisk lukrativt. Det er moro å være med fra starten av.

Daglig leder Mona Vagmo

Vi lever i en spennende tidsalder. Digitaliseringen gjør at vi med enkle hjelpemidler raskt og direkte når ut.
Sosiale medier bidrar til å spre relevant innhold. Er innholdet bra, når det raskt ut.
Flere av Kostnytts saker har allerede «tatt av» med artikler som er lest av over 100 000 og videoer på Facebook som er sett av over 30 000.
Til å være i pilot-fasen, altså test-fasen, er dette meget bra!
Mitt fag, min utdannelse og hele min yrkeskarriere har vært innen salg, markedsføring og kommunikasjon.
At jeg nå kan være med å bygge det som skal bli Norges største helseportal er som en drøm som går i oppfyllelse!
Her får jeg brukt min profesjonelle kompetanse. Samt at min personlige helsehistorie har gjort meg brennende engasjert for å nå ut: kostholdet er så viktig for helsen! Jeg vet det, jeg har spist meg frisk!
Du kan spise seg syk, og frisk!
Dette budskapet skal vi spre til folk - av folk!

Redaktør Julia Schreiner Benito

Altfor mange av de artiklene jeg har skrevet gjennom 20 år har vært uten mening. Penger har de gitt, men for sjeldent følelsen av å påvirke mot noe bedre.
Som journalist hadde jeg ikke engang drømt om at det i disse mediekrisetider skulle være mulig å kombinere mening og magasin.
Nå sitter jeg som redaktør og klyper meg i armen!
Daglig får jeg vitnesbyrd om behovet for Kostnytt: det er ille nok at sykdom og uhelse øker, men holdningene mange med sykdom møter er bare sørgelig.
I dag intervjuet jeg Sara, en ung mamma som er ”oppvokst på Toro og har slitt med helsen fra jeg var liten med konstant vondt i magen og sinne”. Hennes lille datter har arvet sårbarheten for korn og melk, men når Sara ber om et brev fra legen for at den lille jenta kan få råkost i barnehagen, er svaret nei fordi de ikke finner ”bevis for påstanden.”
Med Kostnytt kan jeg påvirke mot bedre helse, mer kunnskap og mindre arroganse. Kanskje Saras datter kan slippe en oppvekst i sykdom?

Er ikke det meningsfullt, så vet ikke jeg!

  • ​Kostnytt AS ble etablert som eget aksjeselskap i mars 2017
  • Selskapet eies foreløpig av:
    Kostreform for Bedre Helse (Hovedaksjoner)
    Daglig leder Mona Vagmo
    Redaktør Julia Schreiner Benito
    Leder av Kostreform Per Bjønnes Kristiansen
    Investor Thorun Ranes
  • Landsmøtet i Kostreform for bedre helse har vedtatt at resterende 20% eierandel skal legges ut for salg til medlemmene av Kostreform frem til 10. mai
  • Siden åpnes det også for eksterne kjøpere

Ønsker du å kjøpe aksjer
Kontakt oss her: https://caluna.no/aksjer/

ANNONSE